دنيتى اتغيرت ....

>> الثلاثاء، 15 سبتمبر 2015







فى الحياه ... نعيش فترات ركوووود 



اللى ننام فيه نصحى ونلاقيه 



ولكن .... 



فجأه ..... 



يظهر فى حياتنا شئ يقلبها 



يجعل لها معنى .... قيمه 



قد يكون التغيير للافضل 



او لاقدر الله للاسوء 



ربما يجعلها حياه مليئه بالسعاده 



وربما يجعلها كلها تعب وحزن 




السؤال ما هو السبب الذى
 


جعلك تقول دنيتى اتغيرت ؟؟
 

ربما يكون التغيير فى خصله...

 

ربما يكون التغيير سلبى او ايجابى



قد يكون ....
 

عـــابر سبيل 



صديق قديم ...

 


كتاب قرأته ....

 

حكايه سمعتها من بطلها ...

 


موقف حدث لك ...

 

وفاة عزيز ...

 

بلاء لانسان ...




او ....

 


او ....
 


ياترى فعلا دنيتك اتغيرت
 



او لسه حياتك زى ما هى؟؟



29 التعليقات:

غير معرف 15 سبتمبر 2015 في 7:00 م  

التغير سنة الحياة
وسبحان الله بيسبب
الاسباب لهذا التغير
norahaty

غير معرف 15 سبتمبر 2015 في 7:03 م  

معلش ياطمطم
انا داخلة من الموبايل
ومضطرة اوقع( مجهول)
ااااال مجهول ااااااأل :)

Haytham Kilany 18 سبتمبر 2015 في 1:34 م  

كنت لسه النهارده فاتفكر فى موضوع التغيير ده
فيه نوع من انواع التغيير عامل زى الشبح ما بنحسش بيه لكن بعد سنه او اتنين نبص لنفسنا نلاقى كائن غريب غير اللى احنا عارفينه . السلوك اتغيير التفكير اتغير الشكل

دى تجربتى فى التغيير بعد ما لقيتنى من 6 سنين مش عارفنى النهارده

م م 19 سبتمبر 2015 في 11:09 ص  

انا اتغيرت حياتي مرات كتيرة واغلبها تغييرات للاسوأ
لكن شيء مريح لما بيكون سبب التغيير معروف ومفهوم ومحسوم
وساعتها في ادينا نحاول نثبت على التغيير ده او نتراجع عنه
لكن التغيرات المزعجة هي اللي بتكون ناتجة عن سبب معلق غي. معروف او غير مفهوم او غير محسوم.
المهم كل عام وانتم بخير وعيد سعيد ان شاء الله ...

زهــــراء 21 سبتمبر 2015 في 1:59 م  

norahaty

*-**-**-*

بالفعل التغيير هو سمه اساسيه فى الحياه

زهــــراء 21 سبتمبر 2015 في 2:00 م  

norahaty

*-*-*-*-* هو مين المجهول ده يا دكتورتى حتى بدون توقيع باعرفك عشان اول لما ادخل المدونه اشم ريحة ورد وفل اعرف انك كنتى منوره مكانك

زهــــراء 21 سبتمبر 2015 في 2:01 م  

قمة الامتياز

يا سيدى الفاضل انا حاليا غير متواجده بالسعوديه وبكل تاكيد لو كنت هناك عمرى ما كنت اهتصل بحضرتك حتى لو المكان اللى عايشه فيه تركته للحشرات تعيش فيه معايا

زهــــراء 21 سبتمبر 2015 في 2:05 م  


Haytham Kilany

******-**

استاذ هيثم
اهلا بحضرتك فى اول زياره وان شاء الله مش تكون الاخيره
احيانا التغيير بيكون كل يوم واحنا مش بنشعر بالتغيير اللى بيحصل فينا واننا فعلا بنتغير غير بعد مرور الوقت ونكتشف احيانا ان حتى ملامحنا اتغيرت
يارب يكون التغيير للافضل على الدوام

زهــــراء 21 سبتمبر 2015 في 2:07 م  

م.م

يا مراحب بعد غياب طويل

كل سنه وحضرتك بخير وسعاده يارب

فى حاجات ممكن تخلينا نتغير واحنا مش عاوزين النوعيه دى من التغيير وكمان مش عاوزين نتغير وراضيين باللى احنا فيه بس زى ما تقول كده المؤثرات الخارجيه لها دور فعال برضه فى حياتنا

رحاب صالح 26 سبتمبر 2015 في 12:27 ص  

مساء البنفسج زهراء
انا بحاول دايما افتكر الحلو للأشخاص
افتكر اني قابلت شخص غير حياتي للأحسن اووي ومش هقابل حد يغيرلي حياتي للأحسن زي ما هو غيرلي حياتي
واشخاص قابلتهم او عرفتهم حولولي حياتي جحيم بس كنت دايما بفكر اني مسمعش كلامهم مهما كان حلو لانه داخله مرار كتير مش ظاهر
المهم اني من خلال التجارب دي حياتي الحمد لله اتغيرت مش للأسوء الحمد لله قدرت اخليها ماشية صح
بس تركتي تلك التجارب عصبية بشكل لا يطاق
ولا يتوقع من يعرفني انني فتاة عصبية بل العكس من يراني دائما كان انطباعه عني فتاة رقيقة خجول
لكن الحقيقة اني عصبية جدااا بعض الاوقات وةليس معظم الوقت الحمد له
كل سنة وانت طيووووووووبة

غير معرف 30 سبتمبر 2015 في 5:51 م  

زهراء وحشتينى وبجد افتقدكم كتير اوى
البوست رائع وفكرته حلوه اةى
انا كمان حبيت اقرأ ردود المدونين
انا فى حياتى بقه بصراحه. ..... مش عارفه
انا مريت بحالات تغيير كتير اوى والغالب بيكون التغيير ده مفاجىء ماليش دخل فيه
واللى ليا دخل فيه بيحصل غصب عنى وبكون.مش سعيده بيه
غير مره فى حياتى بجد حصلى تغيير رائع فى حياتى من حوالى 7سنين
وكنت سعيده بده اوى كنت فى اسعد حالاتى
ومن بعدها مفتكرش انى فرحت تانى
حاليا انا سايبه نفسى للاقدار تفعل بى ما تشاء. ..
يمكن.نوع.من اللستسلام
أو اليأس
.......
سعدت كتير بالفضفضه معاكى

زهــــراء 12 أكتوبر 2015 في 1:48 م  

رحاب صالح

ميس روبى يا مسا السعاده والسكر الزياده

مفاجاه بالنسبه لى انك عصبيه بس اقولك على سر برضه انا كنت هاديه وكل الامور اخدها بهدوء بس تقريبا ضغوط الحياه خلتنا مش ينقدر نتحمل كتير وفجاه نتحول الى اشخاص عصبيين بشكل فظيع

يارب حياتك كلها خير وسعاده وخير وكل عام هجرى وانتى من افضل الى افضل

زهــــراء 12 أكتوبر 2015 في 1:58 م  

قمر وليل وغيوم

يارب يبعت اللى يسعد قلبك ويغير حياتك للافضل والاجمل ولللاحلى بس على شرط تيجى تقولى دنيتى اتغيرت للاجمل

منوره مكانك

محمد سلامة 12 أكتوبر 2015 في 2:02 م  

اتغيرت مرة
وماحستش إلا بعدها بفترة
وكنت مبسوط جدا
بس مرة واحدة بعدها فترة
رجعت ريمة لعادتها القديمة
وأعتقد إن الصدمات وحدها هى القادرة على التغيير
بعد إذن الله طبعا

زهــــراء 12 أكتوبر 2015 في 2:03 م  

الاساتذه الافاضل اصحاب شركات النظافه

والله انا مش عايشه فى السعوديه ولما باروح هناك بكون لفتره محدده عشان العمره فقط
ثانيا المدونه عندى مرشوشه ومية فل وعشره
ثالثا بقى بفرض انى عاوز شركة رش والله ما اهبعت لحد فيكم
اظن كد الرساله وصلت ومش كل يوم هادخل امسح كومنتات

زهــــراء 12 أكتوبر 2015 في 2:36 م  

محمد سلامه

بما انك كنت مبسوط حاول ترجع لكل حاجه كنت بتعملها فى الفتره دى ولو عارف كمان ايه اللى خلاك مبسوط اعمله طالما حاجه مش بتغضب ربنا المشكله يا محمد اننا احيانا مش بنعرف احنا اتغيرنا ليه او ايه اللى حصل لنا تحديدي خلانا نبقى كده

ربنا يكتب لك الخير على الدوام

بسمة الورد عطر المشاعر 12 أكتوبر 2015 في 10:58 م  

اولا مساء الفل على عيونك

ثانيا وحشتنى المدونات جدا والصحبه الحلوة بينكم

ثالثا اكيد حياة كل واحد منا مهما طال بيها ركود

والروتين لابد من تغيرها باى حال فدوام الحال من المحال

انا حياتى اتغيرت كتير اوى بوجود اولادى مثلا او دخولهم الدراسه
وكده يعنى
ربنا يغير حياتنا بالافضل دايما يارب
مساء الفل على عيونك

Unknown 13 أكتوبر 2015 في 7:51 م  

عوووواف ياللى هناااا
هو الكسل دا مش حيخلص
ولا أيـــــ☺ــــ☺ــــــه؟

زهــــراء 17 أكتوبر 2015 في 3:08 م  


Ebtesam Hoseen
***************

مسا السعاده على احلى وارق سومه فى الدنيا كلها
ثانيا انتى اللى وحشتينا وكلامك الجميل وحشنا اكيييييييييييد
ثالثا ربنا يبارك لكى فى الولاد ويحفظهم ويسارب حياتك على الدوام متغيره للافضل والاحسن

زهــــراء 17 أكتوبر 2015 في 3:10 م  



norahaty mo

*-*-*-**-**-

دكتورتى الغاليه

هو مش كسل اكتر منه مافيش مزاج انى اكتب واكيد ملاحظه ده على الفيس وان شاء الله فى بوست قريب لاجل عيونك

يارب ما اتحرم منك ولا من كلامك ولا من سؤالك


Free CursorsMyspace LayoutsMyspace Comments

    © بالحب اتجمعنا. Friends Forever Template by Emporium Digital 2009

Back to TOP